REGULAMIN
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Collegium Medicum
Wydział Lekarski
REGULAMIN ZAJĘĆ Z OPIEKI PALIATYWEJ
dla studentów Szkoły Zdrowia Publicznego
Collegium Medicum
1. Informacje ogólne
1.1 Zajęcia realizowane są przez Katedrę Onkologii, Klinika Medycyny Paliatywnej i Psychoonkologii
1.2 Pracownicy odpowiedzialni za realizację przedmiotu:
- Kierownik Katedry: prof. dr hab. n. med. Sergiusz Nawrocki;
- Kierownik Kliniki: dr hab. n. med. Monika Rucińska, prof. UWM
- Koordynator przedmiotu: dr hab. n. med. Monika Rucińska, prof. UWM
- Osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych rodzajów zajęć:
Wykłady: dr n. med. Monika Rucińska, prof. UWM
Seminarium: mgr. piel. Teresa Kocbach
lek. Jacek Kowalczyk
Zajęcia praktyczne: mgr. piel. Teresa Kocbach
1.3 Miejsce, czas oraz tematykę poszczególnych form zajęć i zaliczeń określają dokumenty: plan studiów, sylabus, harmonogram i tematyka zajęć.
2. Zajęcia dydaktyczne mają formę:
Wykładów, seminariów, zajęć praktycznych, które odbywają się według ramowego i szczegółowego programu oraz planu zajęć dostępnego w Sekretariacie i na stronie Katedry Onkologii.( al. Wojska Polskiego 37 Szpital MSWiA, Zakład Radioterapii piętro -1 pok. 58)
3. Zasady uczestnictwa studenta w poszczególnych formach zajęć
Ćwiczenia i zajęcia praktyczne odbywające się w Hospicjum(Centrum Opieki Paliatywnej im. Jana Pawła II w Olsztynie, Al. Wojska Polskiego 30, 2 piętro) wymagają odpowiedniego ubioru i wyposażenia.
3.1. Podczas zajęć w Hospicjum Studenci powinni nosić pełne umundurowanie oraz wygodne zmienione obuwie, długie włosy muszą być upięte, paznokcie krótko obcięte, nielakierowane, biżuterię należy zdjąć, identyfikator ze zdjęciem powinien być umieszczony u góry po lewej stronie fartucha.
Braki w umundurowaniu lub niezastosowanie się do powyższych zaleceń stanowią podstawę do odmówienia przyjęcia studenta na zajęcia.
3.2. Student zobowiązany jest do przestrzegania zasad bezpieczeństwa własnego i pacjentów zgodnie z przepisami BHP i zaleceniami prowadzącego zajęcia.
3.3. Podczas zajęć student nie może używać telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych wyposażonych w aparat lub mikrofon.
4. Obecność na zajęciach, sposób usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności
4.1 Obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa.
4.2 Każda nieobecność na zajęciach musi być pisemnie usprawiedliwiona, a następnie odpracowana i zaliczona według zasad określonych przez osobę prowadzącą dane zajęcia.
4.3 W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności Studenta na zajęciach – decyzję o możliwości odrobienia zajęć, zaliczenia i jego sposobie podejmuje koordynator przedmiotu.
4.4 Student zobowiązany jest do uczestnictwa w zajęciach z grupą studencką, do której został przydzielony.
4.5 Pisemne usprawiedliwienie powinno być dostarczone dla prowadzącego zajęcia osobiście lub do Sekretariatu Katedry Onkologii.
4.6 Nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach lub usprawiedliwiona, ale nieodpracowana i niezaliczona skutkuje brakiem zaliczenia zajęć i niedopuszczeniem studenta do sesji egzaminacyjnej.
5. Zasady zaliczenia poszczególnych form zajęć:
5.1 Wykłady
a) Obecność na wykładach
5.2 Seminarium
a) Obecność na seminariach, przygotowanie do zajęć i sprawdzian pisemny
5.3 Zajęcia praktyczne
a) Warunki zaliczenia: obecność na zajęciach, przygotowanie do zajęć, aktywność podczas zajęć
b) Forma zaliczenia :
- Część teoretyczna: test, praca pisemna - metoda studium przypadku
- Część praktyczna: sprawdzian nabytych praktycznych umiejętności zawodowych
6. Zaliczenie przedmiotu:
Warunkiem przystąpienia do zaliczenia semestralnego jest obecność na wszystkich zajęciach lub w przypadku nieobecności usprawiedliwionej odrobienie zajęć w formie ustalonej przez prowadzącego przedmiot
Zakres materiału obowiązujący na zaliczeniu obejmuje tematykę wykładów i seminariów .
Osobą odpowiedzialną za przeprowadzenie zaliczenia jest Koordynator przedmiotu.
Formą sprawdzianu jest test jednokrotnego wyboru składający się z 40 pytań. Ocenę pozytywną otrzymuje student, który poprawnie odpowiedział na minimum 60% pytań
(24 pytania)
Studenci, którzy nie uzyskali pozytywnej oceny w pierwszym terminie przystępują do zaliczenia poprawkowego.
Ocena niedostateczna z zaliczenia semestralnego skutkuje niedopuszczeniem studenta do sesji egzaminacyjnej.
7. Określenie zasad wglądu do poszczególnych form zaliczeń: Prace zaliczeniowe będą przechowywana (i udostępniona na życzenie Studenta) w Sekretariacie Katedry Onkologii przez okres jednego roku po zakończeniu studiów.
8. Akademicka praworządność i uczciwość:
Niedopuszczalne jest zachowanie nieuczciwe, oszukiwanie i ściąganie. Nie dopuszcza się rejestrowania i nagrywania zajęć oraz kopiowania materiałów na nich prezentowanych w żadnej formie bez uprzedniej zgody prowadzącego. Wszystkie materiały udostępnione online na stronie Katedry Onkologii lub przekazywane na nośnikach chronione są prawami autorskimi i są własnością Katedry Onkologii CM UWM w Olsztynie W trakcie zaliczenia niedopuszczalne jest sciąganie korzystanie z jakiejkolwiek pomocy.
9. Kwestie nieuregulowane w przedstawionym regulaminie pozostają w gestii Kierownika Katedry oraz Koordynatora przedmiotu. W sprawach związanych z zajęciami należy kontaktować się z Sekretariatem Katedry Onkologii (Szpital MSWiA z W-MCO w Olsztynie piętro - 1 pokój 58, telefon: 89 539 83 10 w godzinach od 8:00 do 14:00).
10. Regulamin zajęć jest zgodny z Regulaminem Studiów UWM oraz procedurami obowiązującymi w Szkole Zdrowia Publicznego.
11. Student ma obowiązek zapoznać się z zasadami BHP w miejscu realizowanych zajęć i dyrektywę unijną RODO.
12. Szczegółowy opis zasad BHP obowiązujących w miejscu realizowania wszystkich form zajęć, ramowy program zajęć epidemiologicznych oraz oświadczenia i upoważnienia związane z RODO stanowią załącznik do regulaminu.
Kierownik Kliniki
Medycyny Paliatywnej i Psychoonkologii
Dr hab. n. med. Monika Rucińska, prof. UWM