REGULAMIN

REGULAMIN PRZEDMIOTU

Anestezjologia i Intensywna Terapia cz.2

w Katedrze Anestezjologii i Intensywnej Terapii

1.Przedmiot „Anestezjologia i Intensywna Terapia ” obejmuje zajęcia z zakresu Anestezjologii i Intensywnej Terapii dla Studentów III roku kierunkuRatownictwo Medyczne

2.Wszystkie zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Miejsce prowadzenia zajęć zostaje określone w planie zajęć.

3.Zajęcia obejmują wykłady seminaria i ćwiczenia.

WYKŁADY

1. Wykłady odbywają się w ustalonych miejscach i godzinach podanych w harmonogramie zajęć dla całego rocznika. Wykłady są przeznaczone dla wszystkich Studentów.

2. Treści zawarte w wykładach są niezbędne do uzyskania założonych efektów kształcenia. Znajomość ich treści podlega ocenie na egzaminie końcowym.

3. Wykłady prowadzone są w formie ustnej prezentacji z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.

4. Uczestnictwo w wykładach jest obowiązkowe.

II SEMINARIA I ĆWICZENIA

1. Przed rozpoczęciem zajęć Student powinien zapoznać się z niniejszym Regulaminem i stosować do jego postanowień. Potwierdzeniem tego faktu jest podpisanie stosownego oświadczenia przed przystąpieniem do pierwszych zajęć.

2. Nauczyciel prowadzący zajęcia jest zobowiązany zapoznać Studentów z treścią Regulaminu przed przystąpieniem do pierwszych zajęć.

3. Student jest zobowiązany do przestrzegania Regulaminu BHP ośrodka, w którym odbywa zajęcia.

4. Przed rozpoczęciem zajęć Student jest zobowiązany do pozostawienia odzieży wierzchniej w miejscu do tego przeznaczonym. Na ćwiczenia Student jest zobowiązany zaopatrzyć się w biały fartuch lekarski, stetoskop, obuwie na zmianę i identyfikator.

5. Wszystkie zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Studentów i osoby prowadzące zajęcia obowiązuje punktualność.

6. Seminaria odbywają się w formie pokazu slajdów, jak również w formie interakcji ze Studentami. Ćwiczenia mają formę praktycznego nauczania przy pacjencie.

7.    W miejscu zajęć należy utrzymywać porządek i czystość oraz dbać o stosowne zachowanie. Niedozwolone jest palenie tytoniu ani spożywanie posiłków.

8. Student zobowiązany jest do uczestniczenia w zajęciach z grupą studencką, do której został przydzielony. Na odbywanie zajęć z inną grupą dziekańską Student musi mieć pisemną zgodę Prodziekana ds. studenckich i kształcenia.

9. Student ma obowiązek przygotowania się na każde kolejne zajęcia z zakresu obowiązującego materiału w danym cyklu

10. Obecność na ćwiczeniach i seminariach jest obowiązkowa. Dopuszczalna jest jedna usprawiedliwiona nieobecność. Każda nieobecność musi być usprawiedliwiona. Wszystkie nieobecności student ma obowiązek odrobić oraz zaliczyć treści opuszczonego materiału po uprzednim ustaleniu terminu i sposobu z asystentem prowadzącym zajęcia. Student jest zobligowany do odrobienia nieobecności w tym samym semestrze, w którym opuścił zajęcia. W przypadku nieodrobienia nieobecności student nie zostanie dopuszczony do zaliczenia przedmiotu.

11.Kierownik przedmiotu po każdym semestrze otrzyma listy obecności oraz listę studentów, którzy nie wypełnili w/w warunków, na podstawie których możliwe jest dopuszczenie do zaliczenia przedmiotu.

 II ZALICZENIE PRZEDMIOTU

1. Przedmiot kończy się zaliczeniem pisemnym, które ma miejsce przed rozpoczęciem zimowej sesji egzaminacyjnej.

2. Zaliczenie przeprowadza się w formie pisemnej – test jednokrotnego wyboru składający się z 30 pytań. Zaliczenie testu jest możliwe po uzyskaniu 60% poprawnych odpowiedzi. Zakres tematyczny obowiązujący na zaliczeniu obejmuje materiał przedstawiony w trakcie ćwiczeń oraz literatury podanej przez Prowadzących. Do egzaminu zostaną dopuszczeni studenci, którzy uczestniczyli w zajęciach oraz uzyskali zaliczenie ćwiczeń i seminariów

3. Podczas zaliczenia wykluczone jest korzystanie z jakichkolwiek pomocy naukowych oraz środków łączności. Złamanie tego zakazu powoduje automatyczne otrzymanie oceny niedostatecznej.

4. Oceny cząstkowe są przyznawane zgodnie z procentową skalą ocen:

< 60% -  2,0

60% - 70% - 3,0

71% - 79% - 3,5

80% - 85% - 4,0

85% - 92% - 4,5

92% - 100% - 5,0

Kwestie sporne nie ujęte w Regulaminie przedmiotu rozstrzyga Koordynator przedmiotu / Kierownik jednostki.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 01. października 2022r