REGULAMIN
REGULAMIN PRZEDMIOTU
Anestezjologia i Intensywna Terapia cz.2
w Katedrze Anestezjologii i Intensywnej Terapii
1.Przedmiot „Anestezjologia i Intensywna Terapia ” obejmuje zajęcia z zakresu Anestezjologii i Intensywnej Terapii dla Studentów III roku kierunkuRatownictwo Medyczne
2.Wszystkie zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Miejsce prowadzenia zajęć zostaje określone w planie zajęć.
3.Zajęcia obejmują wykłady seminaria i ćwiczenia.
WYKŁADY
1. Wykłady odbywają się w ustalonych miejscach i godzinach podanych w harmonogramie zajęć dla całego rocznika. Wykłady są przeznaczone dla wszystkich Studentów.
2. Treści zawarte w wykładach są niezbędne do uzyskania założonych efektów kształcenia. Znajomość ich treści podlega ocenie na egzaminie końcowym.
3. Wykłady prowadzone są w formie ustnej prezentacji z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
4. Uczestnictwo w wykładach jest obowiązkowe.
II SEMINARIA I ĆWICZENIA
1. Przed rozpoczęciem zajęć Student powinien zapoznać się z niniejszym Regulaminem i stosować do jego postanowień. Potwierdzeniem tego faktu jest podpisanie stosownego oświadczenia przed przystąpieniem do pierwszych zajęć.
2. Nauczyciel prowadzący zajęcia jest zobowiązany zapoznać Studentów z treścią Regulaminu przed przystąpieniem do pierwszych zajęć.
3. Student jest zobowiązany do przestrzegania Regulaminu BHP ośrodka, w którym odbywa zajęcia.
4. Przed rozpoczęciem zajęć Student jest zobowiązany do pozostawienia odzieży wierzchniej w miejscu do tego przeznaczonym. Na ćwiczenia Student jest zobowiązany zaopatrzyć się w biały fartuch lekarski, stetoskop, obuwie na zmianę i identyfikator.
5. Wszystkie zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Studentów i osoby prowadzące zajęcia obowiązuje punktualność.
6. Seminaria odbywają się w formie pokazu slajdów, jak również w formie interakcji ze Studentami. Ćwiczenia mają formę praktycznego nauczania przy pacjencie.
7. W miejscu zajęć należy utrzymywać porządek i czystość oraz dbać o stosowne zachowanie. Niedozwolone jest palenie tytoniu ani spożywanie posiłków.
8. Student zobowiązany jest do uczestniczenia w zajęciach z grupą studencką, do której został przydzielony. Na odbywanie zajęć z inną grupą dziekańską Student musi mieć pisemną zgodę Prodziekana ds. studenckich i kształcenia.
9. Student ma obowiązek przygotowania się na każde kolejne zajęcia z zakresu obowiązującego materiału w danym cyklu
10. Obecność na ćwiczeniach i seminariach jest obowiązkowa. Dopuszczalna jest jedna usprawiedliwiona nieobecność. Każda nieobecność musi być usprawiedliwiona. Wszystkie nieobecności student ma obowiązek odrobić oraz zaliczyć treści opuszczonego materiału po uprzednim ustaleniu terminu i sposobu z asystentem prowadzącym zajęcia. Student jest zobligowany do odrobienia nieobecności w tym samym semestrze, w którym opuścił zajęcia. W przypadku nieodrobienia nieobecności student nie zostanie dopuszczony do zaliczenia przedmiotu.
11.Kierownik przedmiotu po każdym semestrze otrzyma listy obecności oraz listę studentów, którzy nie wypełnili w/w warunków, na podstawie których możliwe jest dopuszczenie do zaliczenia przedmiotu.
II ZALICZENIE PRZEDMIOTU
1. Przedmiot kończy się zaliczeniem pisemnym, które ma miejsce przed rozpoczęciem zimowej sesji egzaminacyjnej.
2. Zaliczenie przeprowadza się w formie pisemnej – test jednokrotnego wyboru składający się z 30 pytań. Zaliczenie testu jest możliwe po uzyskaniu 60% poprawnych odpowiedzi. Zakres tematyczny obowiązujący na zaliczeniu obejmuje materiał przedstawiony w trakcie ćwiczeń oraz literatury podanej przez Prowadzących. Do egzaminu zostaną dopuszczeni studenci, którzy uczestniczyli w zajęciach oraz uzyskali zaliczenie ćwiczeń i seminariów
3. Podczas zaliczenia wykluczone jest korzystanie z jakichkolwiek pomocy naukowych oraz środków łączności. Złamanie tego zakazu powoduje automatyczne otrzymanie oceny niedostatecznej.
4. Oceny cząstkowe są przyznawane zgodnie z procentową skalą ocen:
< 60% - 2,0
60% - 70% - 3,0
71% - 79% - 3,5
80% - 85% - 4,0
85% - 92% - 4,5
92% - 100% - 5,0
Kwestie sporne nie ujęte w Regulaminie przedmiotu rozstrzyga Koordynator przedmiotu / Kierownik jednostki.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01. października 2022r