REGULAMIN

Regulamin przedmiotu Urologia

Rok IV

1. Informacje ogólne:

1.1 Zajęcia realizowane są przez Klinikę Urologii.

1.2. Pracownicy odpowiedzialni za realizację przedmiotu:

*Koordynator przedmiotu - prof dr hab. n. med Marek Roslan

*Osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych rodzajów zajęć:

Wykłady - prof dr hab. n. med Marek Roslan

Seminaria - prof dr hab. n. med Marek Roslan, dr n. med Przudzik Maciej, dr n. med Roman Łesiów, dr n. med Michała Borowik,

Ćwiczenia - prof dr hab. n. med Marek Roslan dr n. med Przudzik Maciej, dr n. med Roman Łesiów, dr n. med Michała Borowik,

1.3. Miejsce, czas oraz tematykę poszczególnych form zajęć i zaliczeń określają dokumenty: plan studiów, sylabus, harmonogram i tematyka zajęć, które dostępne są m.in. na stronie Katedry.

2. Zajęcia odbywają się w następującej formie:

* Wykłady

* Seminaria

* Ćwiczenia

Ćwiczenia, seminaria i wykłady odbywają się zgodnie z harmonogramem zajęć w godzinach przewidzianych w planie.

Student zobowiązany jest do uczestniczenia w zajęciach przewidzianych w planie zajęć oraz w zajęciach z grupą studencką, do której został przydzielony.

2.1. Ćwiczenia:

Ćwiczenia prowadzone są w Klinice Urologii, Szpital MSWIA, al. Wojska Polskiego, 37

Studenci realizują zajęcia kliniczne w grupach 5-6 osobowych, w ramach tzw. podgrup A i B.

2.2. Seminaria:

Seminaria odbywają się w godzinach i miejscach wskazanych w harmonogramie zajęć. W zajęciach seminaryjnych studenci biorą udział w grupach ok. 20 osobowych, tj. po 2 grupy dziekańskie.

2.3. Wykłady:

Wykłady odbywają się w godzinach i miejscach wskazanych w harmonogramie zajęć. W wykładach biorą udział studenci ze wszystkich grup zajęciowych, tj. wszyscy studenci z danego roku.

 3. Zasady uczestnictwa studenta na poszczególnych formach zajęć

3.1. Dotyczy wszystkich form zajęć: ćwiczenia, seminariów oraz wykładów

Zajęcia odbywają się według obowiązującego planu, a student ma obowiązek uczestniczenia w ćwiczeniach, seminariach i wykładach. Student zobowiązany jest do uczestniczenia w zajęciach z grupą studencką, do której został przydzielony.

Przed wejściem na zajęcia student zobowiązany jest pozostawić odzież wierzchnią, torby i rzeczy osobiste w szatni.

Nagrywanie zajęć i ich rozpowszechnianie oraz wykonywanie zdjęć jest niedozwolone.

Na zajęciach obowiązuje zakaz palenia tytoniu oraz spożywania napojów i posiłków. 

W salach, w których prowadzone są zajęcia student może przebywać wyłącznie w obecności prowadzącego zajęcia. W trakcie zajęć nie wolno bez zgody prowadzącego opuszczać sali.

Na terenie budynków, w których prowadzone są zajęcia, należy zachować ciszę oraz przestrzegać porządku.

3.2. Ćwiczenia

Student zobowiązany jest przebywać na terenie szpitala w czystym, białym, nie pogniecionym fartuchu ochronnym. Ubranie powinno być czyste i schludne.

Studenta zobowiązuje znajomość zagadnień omawianych na poprzednich latach (ćwiczenia, seminaria, wykłady).

4. Obecność, sposób usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności:

Obecność na ćwiczeniach, seminariach i wykładach jest obowiązkowa. Dopuszczalna jest jedna usprawiedliwiona nieobecność w ciągu roku akademickiego. Każda nieobecność musi być usprawiedliwiona i zaliczona według zasad określonych przez osobę prowadzącą zajęcia. Nie dopuszcza się nieusprawiedliwionych nieobecności.

W przypadku 2 lub więcej usprawiedliwionych nieobecności student ma obowiązek ustnego zaliczenia treści opuszczonego materiału oraz odrobienia zajęć z inną grupą dziekańską po uprzednim ustaleniu terminu z asystentem Katedry. Student jest zobligowany do odrobienia nieobecności w tym samym semestrze, w którym opuścił zajęcia.

5. Zasady zaliczania poszczególnych form zajęć:

-                                  bardzo dobry - (5,0)

-                                  dobry plus - (4,5)

-                                  dobry - (4,0)

-                                  dostateczny plus- (3,5)

-                                  dostateczny - (3,0)

-                                  niedostateczny (2,0)

 

Warunkiem zaliczenia zajęć jest:

-          obecność studenta na zajęciach,

-          pozytywny wynik zaliczenia w formie pisemnej (testu), bądź ustnej.

Końcowego zaliczenia dokonuje na podstawie w/w kryteriów nauczyciel odpowiedzialny za nauczanie przedmiotu. 

5.1 Ćwiczenia:

Student w ramach semestru odbywa ćwiczenia zgodnie z harmonogramem ćwiczeń. Student ma obowiązek przygotowania się na każde kolejne zajęcia z zakresu obowiązującego materiału wg przedłożonego programu przedmiotu oraz z zakresu materiału omawianego na poprzednich ćwiczeniach. Prowadzący ma prawo do sprawdzenia poziomu przygotowania studentów w formie pisemnej lub ustnej.

Prowadzący po stwierdzeniu braku przygotowania studenta z zakresu obowiązującego materiału ma prawo nie dopuścić studenta do uczestniczenia w zajęciach i określić formę zaliczenia nieobecności.

Podczas zaliczenia przedmiotu korzystanie z jakichkolwiek pomocy jest niedozwolone. Podobnie porozumiewanie się z innymi uczestnikami jest zabronione. Fakt ściągania będzie odnotowany na pracy, a osoba zostanie zdyskwalifikowana.

Podczas ćwiczeń oceniana będzie praca indywidualna studenta, umiejętność współpracy w grupie oraz prawidłowa analiza przypadków.

5.2. Seminarium:

Student otrzymuje ocenę taką jak z ćwiczeń pod warunkiem 100% obecności na zajęciach seminaryjnych i ćwiczeniowych lub przy usprawiedliwionej i odpracowanej nieobecności.

Zakres tematyczny zajęć dostępny jest na stronie internetowej Katedry.

5.3 Wykłady:

Warunkiem zaliczenia wykładów jest 100% obecności na wszystkich wykładach.

5.4. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia semestru jest obecność na wszystkich ćwiczeniach, seminariach oraz wykładach

6. W przypadku egzaminu pisemnego (w tym wersji elektronicznej), student ma prawo wglądu w swoją pracę egzaminacyjną w terminie 3 dni roboczych od daty podania wyników.

7.  Regulamin zajęć z przedmiotu Urologia jest zgodny z Regulaminem Studiów UWM oraz procedurami obowiązującymi na Wydziale Lekarskim.

8. Student zobligowany jest zapoznania się z zasadami BHP w miejscu realizowanych zajęć oraz dyrektywą unijną RODO.

9. Wszelskie kwestie nie ujęte w regulaminie rozstrzyga koordynator przedmiotu: dr. n. med. Marek Roslan, Prof. UWM.

10. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia.