Tematyka zajęć

Nowoczesne metody nauczania w medycynie skupione na studencie w zakresie jego wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Anatomia kliniczna struktur klatki piersiowej, jamy brzusznej, miednicy i kończyn. Anatomiczne podstawy badania internistycznego i chirurgicznego struktur klatki piersiowej, jamy brzusznej i miednicy. Anatomiczne podstawy badania ultrasonograficznego struktur głowy i szyi, jamy brzusznej, miednicy, wskazania i przeciwwskazania. Odpowiedni dobór sondy do badania. Przygotowanie i ułożenie pacjenta do badania USG. Pojęcia używane w ultrasonografii – hiperechogeniczność, izoechogeniczność, hipoechogeniczność. Budowa aparatu USG, rodzaje głowic ultrasonograficznych, częstotliwość głowicy. Zastosowanie ultrasonografii w medycynie- rodzaje badań. Zastosowanie ultrasonografii w diagnostyce głowy i szyi: badanie gruczołu tarczowego, naczyń szyi (pęczek naczyniowo-nerwowy), węzłów chłonnych szyi, tkanek miękkich, mięśni, ślinianek. Kliniczny podział węzłów chłonnych szyi, Anatomia ultrasonograficzna narządów i struktur szyi: uwidocznienie struktur i ocena w badaniu. Zastosowanie ultrasonografii w diagnostyce tułowia z uwzględnieniem: badania wątroby, pęcherzyka żółciowego, dróg żółciowych, trzustki, śledziony, dużych naczyń jamy brzusznej i narządów miednicy - uwidocznienie struktur i ich ocena w badaniu. Indywidualna praca studenta z pacjentem standaryzowanym i symulowanym - ocena profesjonalizmu, kompetencji społecznych oraz relacji student-pacjent. Indywidualna praca studenta z pacjentem standaryzowanym i symulowanym - ocena profesjonalizmu, kompetencji społecznych oraz relacji student-pacjent.