REGULAMIN

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Collegium Medicum

Wydział Lekarski

 

REGULAMIN ZAJĘĆ Z  PRZEDMIOTU

Zintegrowane Nauczanie Problemowe

dla studentów Kierunku Lekarskiego Wydziału Lekarskiego Collegium Medicum Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

 

  1. Informacje ogólne

1.1   Zajęcia realizowane są przez Katedrę Onkologii oraz Katedrę Kardiologii i Kardiochirurgii Collegium Medicum UWM w Olsztynie.

1.2   Pracownicy odpowiedzialni za realizację przedmiotu:

a. Kierownicyodpowiednich katedr;

b. Koordynator przedmiotu (dr n. med. Maciej Żechowicz)

c. Osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych rodzajów zajęć.

1.3   Miejsce, czas oraz tematykę poszczególnych form zajęć i zaliczeń określają dokumenty: plan studiów, sylabus, harmonogram i tematyka zajęć.

  1. Zajęcia dydaktyczne mają formę ćwiczeń teoretycznych w grupach ok. 10-osobowych według następujących założeń:

2.1.   Prowadzący zajęcia jest tzw. "tutorem", który czuwa organizacyjnie i merytorycznie nad właściwym przebiegiem zajęć zgodnie z zasadami "zintegrowanego nauczania problemowego (ZNP, z ang. PBL)".

2.2.   Grupa na każdych zajęciach wybiera swojego "lidera" oraz "skrybę", którzy są odpowiedzialni za rozwój dyskusji naukowej i jej opisanie pod kątem zadanego problemu naukowego.

2.3.   Studenci dyskutują zadany przypadek kliniczny, definiują problemy, zakładają rozpoznania wstępne, organizują dalszą pracę (czytanie literatury naukowej, zaleceń, algorytmów postępowania). Wyniki są prezentowane i omawiane razem z rozwiązaniem problemu na kolejnych zajęciach.

  1. Zasady uczestnictwa studenta na poszczególnych formach zajęć

3.1.   Obowiązuje strój jak na zajęcia praktyczno-teoretyczne w budynkach symulacji medycznej. Obowiązuje całkowity zakaz używania telefonów komórkowych oraz innych urządzeń audio-wizualnych mogących zakłócić przebieg zajęć oraz będących dodatkowym źródłem wiedzy.

3.2.   Student ma obowiązek przygotowania się na każde kolejne zajęcia zgodnie z przebiegiem i wnioskami z zajęć wcześniejszych, wymagających uzupełnienia wiedzy celem rozwiązania problemu klinicznego z zakresu materiału wg przedłożonego programu przedmiotu.

3.3.   Prowadzący ma prawo do sprawdzenia stopnia przygotowania studenta do zajęć w formie pisemnej lub ustnej

4. Obecność na zajęciach, sposób usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności

4.1Obecność we wszystkich formach zajęć jest obowiązkowa.

4.2  Wszystkie nieobecności muszą być usprawiedliwione.

4.3  Każda nieobecność nieusprawiedliwiona na zajęciach równa się otrzymaniu 10 ujemnych punktów do klasyfikacji końcowej a także musi być odpracowana lub zaliczona według zasad określonych przez osobę prowadzącą zajęcia. Dopuszcza się maksymalnie jedną taką nieobecność.

4.4  Każda nieobecność usprawiedliwiona na zajęciach powinna być również odpracowana lub zaliczona według zasad określonych przez osobę prowadzącą zajęcia. Dopuszcza się maksymalnie dwie takie nieobecności.

  1. Zasady zaliczenia poszczególnych form zajęć

Przedmiot zaliczany będzie na podstawie punktowej klasyfikacji końcowej, na którą składają się:

  • 10 pkt. za wyróżniającą się aktywność merytoryczną w trakcie danej sesji rozwiązywania problemu klinicznego
  • 5 pkt. za bycie skutecznym liderem grupy w danej sesji
  • 3 pkt. za bycie skrybą w danej sesji
  • 10 pkt ujemnych za nieusprawiedliwioną nieobecność

 

  1. Indywidulna organizacja studiów

 

    Studenci posiadający indywidualną organizację studiów zobowiązani są do skontaktowania się z osobą prowadzącą przedmiot w celu ustalenia trybu realizacji przedmiotu

 

7. Określenie zasad wglądu do poszczególnych form zaliczeń: jedyną formą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz uzbieranie odpowiedniej ilości punktów niezbędnych do zaliczenia przedmiotu. Ilość ta nie może być ujemna oraz ostatecznie zależy od minimalnej ilości punktów uzyskanych przez poszczególnych studentów we wszystkich grupach podlegających jednoczasowej ocenie na koniec semestru.

 

  1. Akademicka praworządność i uczciwość:należy postępować zgodnie z dobrą praktyką akademicką i poszanowaniem każdego uczestnika zajęć. Oszukiwanie w jakiejkolwiek formie jest niedopuszczalne.

 

9. Kwestie nieuregulowane w przedstawionym regulaminie zajęć z przedmiotu

          Wszelkie sprawy nie ujęte w niniejszym regulaminie leżą w gestii koordynatora przedmiotu oraz kierownika właściwej Katedry

 

10. Regulamin zajęć jest zgodny z Regulaminem Studiów UWM oraz procedurami obowiązującymi na Wydziale Lekarskim.

 

11. Student ma obowiązek zapoznać się z zasadami BHP w miejscu realizowanych zajęć oraz dyrektywy unijnej RODO

 

12. Szczegółowy opis zasad BHP obowiązujących w Centrum Symulacji Medycznych i pozostałych miejscach realizacji przedmiotu dostępny jest w każdym z tych miejsc