Regulamin zajęć
Regulamin zajęć dydaktycznych oraz zaliczeń przedmiotu Farmakologia na kierunku Pielęgniarstwo na rok akademicki 2018/2019- Wydział Nauk Medycznych UWM w Olsztynie.
Regulamin zajęć, przedmiot – FARMAKOLOGIA
1. Seminaria i wykłady odbywają się zgodnie z harmonogramem w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Student zobowiązany jest do uczestniczenia w zajęciach z grupą studencką do której został przypisany na początku roku akademickiego.
2. Studenci zobowiązani są do przychodzenia na zajęcia punktualnie.
3. Obecność na wykładach i seminariach jest obowiązkowa.
4. Seminaria zaliczane będą na podstawie odpowiedzi ustnej i/lub pisemnej.
5. Na każdym seminarium obowiązuje znajomość materiału z seminarium bieżącego oraz z poprzednio odbytych seminariów.
6. Ewentualna poprawa niezaliczonego seminarium powinna odbyć się w terminie do 7 dni od daty podania wyników zaliczenia seminarium (w terminie ustalonym przez prowadzącego).
7. Niezaliczone seminarium poprawić można tylko jeden raz.
8. Nieobecności usprawiedliwiane będą na podstawia zwolnienia lekarskiego wydanego przez lekarza lub inne instytucje (np. sądy, prokuraturę, urzędy państwowe).
9. Opuszczone zajęcia należy zaliczyć w terminie 7 dni od zakończenia okresu zwolnienia po ustaleniu z asystentem prowadzącym dane zajęcia.
10. Nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach potraktowana będzie jako seminarium niezaliczone.
11. Dopuszczalna jest tylko 1 nieobecność nieusprawiedliwiona na seminariach w semestrze. Każda kolejna nieobecność powoduje niezaliczenie przedmiotu.
12. Niezaliczenie od 3 do 6 seminariów kwalifikuje do pisania kolokwium dopuszczającego do zaliczenia końcowego. Kolokwium dopuszczające obejmuje zarówno niezaliczone jak i zaliczone seminaria – wszystkie wchodzące na kolokwium, którego dotyczą niezaliczone seminaria.
13. Niezaliczenie ponad 50 %, czyli co najmniej 7 seminariów powoduje niedopuszczenie studenta do zaliczenia końcowego z farmakologii.
14. Po zakończeniu określonej partii materiału zostanie przeprowadzone kolokwium w formie pisemnej, które student zobowiązany jest zaliczyć.
15. W semestrze przewiduje się przeprowadzenie minimum 2 kolokwiów.
16. Poprawa niezaliczonego kolokwium odbywać się będzie w terminie do 7 dni od ogłoszenia wyników pierwszego terminu sprawdzianu.
17. Zaliczenie wszystkich kolokwiów w ustalonych terminach
a) obejmuje znajomość materiału podręcznikowego, seminaryjnego oraz wykładów
b) student ma prawo do 2-krotnego zaliczania kolokwium.
c) nieobecność nieusprawiedliwiona na kolokwium jest równoznaczna z otrzymaniem oceny niedostatecznej. W przypadku nieobecności usprawiedliwionej (zwolnienie lekarskie) należy przedłożyć zwolnienie osobie prowadzącej ćwiczenia w ciągu trzech dni roboczych od daty zakończenia zwolnienia
d) w wyjątkowych przypadkach losowych (np. dłuższy pobyt w szpitalu) terminy zaliczania kolokwiów mogą być indywidualnie ustalane z osobą prowadzącą dane kolokwium tematyczne
18. Niezaliczenie któregokolwiek z kolokwiów oznacza niezaliczenie określonego działu materiału oraz ćwiczeń z nim związanych i w konsekwencji kwalifikuje studenta do pisania kolokwium dopuszczającego do zaliczenia końcowego.
19. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zdanie zaliczenia końcowego, które będzie przeprowadzone po odbyciu wykładów i seminariów. Zaliczenie przeprowadzone będzie w formie testu pisemnego.
20. Zgodnie z Regulaminem Studiów UWM student ma prawo do trzykrotnego podejścia do zaliczenia końcowego. Jeśli student zdaje zaliczenie końcowe w drugim terminie otrzymana ocena jest o jeden stopień niższa niż ocena, jaką otrzymałby zdając zaliczenie z tym samym rezultatem w pierwszym terminie. Jeśli student zdaje zaliczenie w trzecim terminie otrzyma ocenę dostateczną bez względu na uzyskany wynik punktowy (pod warunkiem przekroczenia progu zaliczenia).
21. Warunkiem zaliczenia kolokwiów i zaliczenia końcowego jest uzyskanie co najmniej 60% punktów przewidzianych na danym sprawdzianie.
22. Niedopuszczalne jest korzystanie z telefonów komórkowych, innych urządzeń mobilnych oraz Internetu w czasie zajęć bez zgody prowadzącego.
23. Nagrywanie wykładów, wykonywanie zdjęć oraz nagrywanie filmów jest niedozwolone. Prowadzący zajęcia może udostępnić studentom dodatkowe materiały
z zajęć, jeśli uzna to za stosowne.
24. Obowiązuje całkowity zakaz podłączania do komputera jakichkolwiek nośników pamięci masowej (płyty CD/DVD, USB) bez zgody prowadzącego zajęcia.
25. Wykonywanie jakiejkolwiek pracy na komputerze nie związanej z tematyką ćwiczeń oraz bez wiedzy i zezwolenia osoby prowadzącej ćwiczenia jest zabronione.
26. Konsekwencją postępowania studenta niezgodnie z regulaminem i wytycznymi BHP będzie wykluczenie jego uczestnictwa w ćwiczeniach (nieobecność nieusprawiedliwiona na ćwiczeniach).
Wszelkie sprawy nie ujęte w niniejszym regulaminie leżą w gestii Kierownika Katedry i Kierownika przedmiotu.
WYTYCZNE BHP
1. Studenci mogą przebywać w salach ćwiczeniowych w obecności prowadzącego zajęcia.
2. Niedopuszczalnym jest przebywanie na zajęciach pod wpływem alkoholu lub środków psychoaktywnych.
3. Zabrania się z korzystania z jakichkolwiek urządzeń będących na wyposażeniu pracowni , sali dydaktycznej bez wyraźnej zgody prowadzącego zajęcia.
4. Na terenie katedry należy utrzymywać porządek i czystość oraz zachować ciszę, palenie tytoniu jest wzbronione. W trakcie trwania zajęć zabrania się spożywania posiłków.
5. Na terenie katedry obowiązuje zmiana obuwia bądź używanie nakładek ochronnych.
6. Wszelkie zdarzenia, wypadki należy natychmiast zgłaszać osobie prowadzącej zajęcia dydaktyczne.