Regulamin zajęć

 

Regulamin zajęć z Patologii dla studentów Kierunku Pielęgniarstwo oraz Kierunku Położnictwo Wydziału Nauk o Zdrowiu UWM w Olsztynie

w roku akademickim 2018/2019:

 

1. Ćwiczenia, seminaria i wykłady odbywają się wg przedstawionego planu, zgodnie z harmonogramem i w godzinach przewidzianych w planie zajęć.

2. Uczestnictwo w ćwiczeniach, seminariach i wykładach jest obowiązkowe. Przed wejściem na wykłady/seminaria/ćwiczenia odzież zewnętrzną należy zostawić w szatni.

a. Dopuszcza się łącznie dwie usprawiedliwione nieobecności na ćwiczeniach/seminariach/wykładach podczas semestru.

b. W przypadku usprawiedliwionej nieobecności na ćwiczeniach Student zobowiązany jest zaliczyć obowiązujący materiał z danego ćwiczenia w formie ustnej na kolejnym ćwiczeniu. W tym celu Student powinien przedstawić stosowne usprawiedliwienie w sekretariacie Katedry (zaświadczenie lekarskie lub inne, potwierdzające zaistniałe wyjątkowe okoliczności niezależne od Studenta), aby uzyskać pozwolenie na ustne zaliczenie zaległych ćwiczeń.

Seminaria są obowiązkowe. Student uzyskuje zaliczenie na podstawie oceny aktywności merytorycznej i współpracy Studenta na zajęciach oraz ustnej prezentacji z tematu wyznaczonego przez Asystenta.

Nieobecność na seminarium należy usprawiedliwić. W celu uzyskania zaliczenia nieobecności, Student zobowiązany jest przystąpić do sprawdzianu pisemnego/ustnego obejmującego materiał danego seminarium po zakończeniu cyklu seminariów danego semestru/lub na kolejnym seminarium. Niezaliczenie sprawdzianu oznacza niezaliczenie seminariów. Termin sprawdzianu ustala Koordynator przedmiotu.

Wykłady są obowiązkowe. Student uzyskuje zaliczenie na podstawie obecności oraz aktywności na zajęciach.

Nieobecność na wykładzie należy usprawiedliwić. W celu uzyskania zaliczenia nieobecności, Student zobowiązany jest przystąpić do sprawdzianu pisemnego/ustnego obejmującego materiał danego wykładu po zakończeniu cyklu wykładów danego semestru. Niezaliczenie sprawdzianu oznacza niezaliczenie wykładów. Termin sprawdzianu ustala Koordynator przedmiotu.

c. Każda nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach skutkuje niezaliczeniem semestru.

d. Więcej niż 2 usprawiedliwione nieobecności na zajęciach skutkują niezaliczeniem semestru.

e. Podczas ćwiczeń/seminariów/wykładów niedopuszczalne jest korzystanie z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych. Używanie wyżej wymienionych jest możliwe jedynie na polecenie prowadzącego zajęcia.

3. Zaliczenie każdego ćwiczenia i seminarium Student uzyskuje po sprawdzeniu wiadomości teoretycznych. Na każdym ćwiczeniu sprawdzone zostanie teoretyczne przygotowanie Studentów. Obowiązuje znajomość materiału z ćwiczenia bieżącego oraz ze wszystkich poprzednio odbytych ćwiczeń.

4. System oceniania:

a. Na końcu każdych ćwiczeń wiedza Studentów z bieżących zajęć zostanie sprawdzona w formie pisemnej, tzw. "wyjściówki", składającej się z 5 pytań. Każde pytanie ocenione zostanie w skali 0-0,5-1 pkt, maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania z wyjściówki wynosi 5.

Skala ocen:

1-2 pkt – niedostateczny - niezaliczone

3 pkt – dostateczny

3,5 pkt – dostateczny plus

4 pkt – dobry

4,5 pkt – dobry plus

5 pkt – bardzo dobry.

W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej dopuszcza się możliwość poprawy w formie ustnej lub pisemnej dwóch wyjściówek w semestrze, każdej dwukrotnie, na kolejnych zajęciach.

b. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywność na wszystkich wykładach, zaliczenie ćwiczeń (pozytywna ocena ze wszystkich wyjściówek) oraz zaliczenie seminariów (w tym przygotowanie i przedstawienie prezentacji multimedialnej na jednym z seminariów).

c. Podczas wyjściówek zabrania się korzystania z jakichkolwiek pomocy naukowych, środków łączności: telefon komórkowy oraz wszelkiego rodzaju urządzeń elektronicznych wyposażonych w aparat fotograficzny i/lub kamerę. ZŁamanie tego zakazu skutkuje oceną niedostateczną i skierowaniem sprawy do Komisji Dyscyplinarnej Uczelni.

d. Ocena końcowa z semestru wystawiana jest na podstawie średniej wyliczonej ze wszystkich ocen z wyjściówek i prezentacji.

8. Przepisy BHP obowiązujące w Katedrze Patomorfologii Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego:

a)      W Sali sekcyjnej student musi mieć na uwadze to, że ma do czynienia ze zwłokami ludzkimi, wobec których należy zachować należytą powagę i szacunek.

b)      Wstęp do Sali sekcyjnej mają tylko Studenci UWM ubrani w biały fartuch lub fartuch chirurgiczny  oraz obuwie ochronne.

c)       Kategorycznie zabronione jest wprowadzanie do Sali sekcyjnej osób postronnych.

d)      Zabronione jest przebywanie na terenie Sali sekcyjnej poza godzinami ćwiczeń oraz bez nadzoru pracownika Katedry Patomorfologii.

e)      Bezwzględnie zabrania się wykonywania zdjęć, nagrywania przebiegu sekcji przy użyciu sprzętu elektronicznego.

f)       Zabrania się opuszczania Sali sekcyjnej bez powiadomienia Asystenta prowadzącego zajęcia.

g)      Do Sali sekcyjnej zabrania się wnoszenia produktów spożywczych, napojów oraz żucia gumy.

h)      Przed wejściem na sale ćwiczeń ubrania wierzchnie należy zostawić w szatni.

i)        Student jest zobowiązany dbać o należyty stan komputerów, mikroskopów innych sprzętów znajdujących się na terenie Katedry.

j)        Ze względów bezpieczeństwa należy zawsze upewnić się, że drzwi zewnętrzne Katedry Patomorfologii zostały zamknięte.

k)      We wszystkich pomieszczeniach obowiązuje bezwzględne przestrzeganie czystości oraz zasad BHP.

l)        Na terenie Katedry Patomorfologii obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu.

9. Kwestie nieuregulowane w regulaminie pozostają w gestii Kierownika Katedry Patomorfologii.

10. Regulamin wchodzi w życie z dniem 06.09.2018r.