Regulamin zajęć

REGULAMIN ZAJĘĆ NA

ROK AKADEMICKI 2018/19

obwiązujący w Katedrze Patofizjologii Wydziału Lekarskiego Collegium Medicum Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie dla Studentów Kierunku Pielęgniarstwo

Wszystkich Studentów przebywających na terenie Katedry Patofizjologii obowiązuje bezwzględny nakaz przestrzegania przepisów BHP.

Uczestnictwo we wszystkich formach zajęć dydaktycznych (wykłady, ćwiczenia, seminaria) jest obowiązkowe (sprawdzana będzie lista obecności). Zgodnie z uchwałą Rady Wydziału nr 248/2014 obowiązkowe jest odrobienie opuszczonych zajęć (każdej nieobecności na zajęciach realizowanej w formie wykładów, ćwiczeń i seminariów).

Ćwiczenia

  1. Ćwiczenia z Anatomii odbywają się według ustalonego harmonogramu ćwiczeń.
  2. Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa:
    1. dopuszcza się usprawiedliwioną nieobecność na dwóch ćwiczeniach w semestrze,
    2. w przypadku usprawiedliwionej nieobecności Student jest zobowiązany do odrobienia opuszczonego ćwiczenia z inną grupą; w tym celu powinien:

- przedstawić w terminie 1 tygodnia od zaistnienia nieobecności stosowne usprawiedliwienie Asystentowi prowadzącemu ćwiczenia i uzgodnić termin odrobienia nieobecności,

- uzyskać pisemne potwierdzenie odrobienia ćwiczenia i zaliczenia obowiązującego materiału;

  1. w przypadku nie odrobienia usprawiedliwionej nieobecności Student nie zostaje dopuszczony
    do kolokwium, co jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej z I-go terminu kolokwium;
  2. nieusprawiedliwiona nieobecność na ćwiczeniu uniemożliwia uzyskanie zaliczenia semestru.
  3. Na każdym ćwiczeniu obowiązuje znajomość materiału z ćwiczenia bieżącego:
    1. znajomość materiału jest oceniana przez Asystenta w pracowni dydaktycznej na każdym ćwiczeniu w formie pisemnej lub ustnej wg następującej skali ocen 2 do 5 (2 = niezaliczone, 3, 4, 5 = zaliczone),
    2. w przypadku uzyskania więcej niż 50% ocen pozytywnych  z ćwiczeń w danym cyklu tematycznym Student zostaje dopuszczony do kolokwium,
    3. w przypadklu uzyskania mniej niż 50% ocen pozytywnych z ćwiczeń w danym cyklu tematycznym Student nie zostaje dopuszczony do I-go terminu kolokwium.
    4. Ubiór i wyposażenie do ćwiczeń:
      1. podczas ćwiczeń Studentów obowiązuje noszenie strojów ochronnych:
                      - biały, czysty i uprasowany fartuch,
                      - obuwie z zakrytymi palcami i białą podeszwą;
      2. aby wejść na salę ćwiczeń Student musi mieć zmienione obuwie i fartuch;
      3. na ćwiczenia Student powinien mieć przygotowane własne materiały dydaktyczne w postaci notatek, schematów oraz atlas anatomiczny i/lub podręcznik,

Zabrania się wstępu do sali dydaktycznej Studentom którzy:

               - nie są ubrani w strój ochronny,

               - nie zmienili obuwia,

               - z torbami, torebkami lub plecakami,

               - z produktami spożywczymi, napojami, gumą do żucia,

               - ze sprzętem elektronicznym w celu wykonywania zdjęć lub filmowania.

Brak przestrzegania przepisów BHP obowiązujących na terenie Katedry skutkuje usunięciem Studenta z zajęć.

 

Kolokwia

  1. Każdy cykl tematyczny zakończony jest kolokwium.
  2. Do pierwszego terminu kolokwium dopuszczeni są Studenci, którzy:
    1. byli obecni na wszytskich ćwiczeniach lub odrobili usprawiedliwione nieobecności,
    2. uzyskali pozytywne oceny z ponad 50% ćwiczeń w danym cyklu tematycznym.
    3. Do drugiego terminu kolokwium dopuszczeni są Studenci, którzy:
      1. otrzymali ocenę niedostateczną w pierwszym teminie kolokwium,
      2. nie byli dopuszczeni do pierwszego terminu kolokwium z powodu ocen niedostatecznych,
      3. nie byli dopuszczeni do pierwszego terminu kolokwium z powodu nieodrobionych nieobecności,
        po odrobieniu zaległych ćwiczeń.
      4. Do trzeciego terminu kolokwium dopuszczeni są Studenci, którzy:
        1. otrzymali ocenę niedostateczną w drugim terminie kolokwium,
        2. odrobili wszystkie opuszczone ćwiczenia.
        3. W przypadku usprawiedliwionej nieobecności na kolokwium (usprawiedliwienie należy dostarczyć niezwłocznie,
          nie później jednak niż 14 dni od zaistnienia nieobecnoiści), Kierownik Katedry może wyrazić zgodę na przywrócenie opuszczonego terminu kolokwium.
        4. Kolokwium składa się z dwóch części:
          1. część praktyczna – obejmuje 20 punktów anatomicznych ocenianych w skali od 0 do 2 pkt:

- odpowiedź nieprawidłowa – 0 pkt

- odpowiedź prawidłowa bez podania strony – 1 pkt

- odpowiedź prawidłowa – 2 pkt

Warunkiem zaliczenia części praktycznej jest uzyskanie minimum 66 % punktów – 26 na 40 punktów maksymalnie możliwych do zdobycia.

  1. część testowa – test wielokrotnego wyboru ze zmienną liczbą prawidłowych odpowiedzi obejmuje 20 pytań, każde z pytań ma 5 możliwych odpowiedzi; czas na rozwiązanie testu i przeniesienie prawidłowych odpowiedzi na kartę odpowiedzi wynosi 30 minut; sprawdzeniu podlega wyłącznie arkusz odpowiedzi.

Warunkiem zaliczenia części testowej jest udzielenie minimum 66% prawidłowych odpowiedzi – 66 punktów
na 100 maksymalnie możliwych do zdobycia.

  1. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie wyniku pozytywnego (minimum 66% prawidłowych odpowiedzi)
    z obu części kolokwium.
  2. Podczas praktycznego i testowego kolokwium zabrania się posiadania i/lub korzystania z jakichkolwiek pomocy naukowych oraz środków łączności  (TELEFON KOMÓRKOWY, SMARTFON) oraz wszelkiego rodzaju urządzeń elektronicznych wyposażonych w aparat fotograficzny i/lub kamerę. Utrwalanie treści testu w całości lub jego części poprzez przepisywanie i/lub fotografowanie podczas trwania testu jest surowo zabronione. Złamanie tego zakazu powoduje automatyczne otrzymanie ocen niedostatecznych z obu części kolokwium i skierowanie sprawy do Komisji Dyscyplinarnej Uczelni.
  1. Warunkiem uzyskania semestralnego zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie pozytywnych wyników ze wszystkich kolokwiów w semestrze (zarówno z części praktycznych jaki i teoretycznych).

Seminaria

1.     Seminaria z Anatomii odbywają się według ustalonego harmonogramu.

  1. Obecność na seminariach jest obowiązkowa:

a.    dopuszcza się usprawiedliwioną nieobecność na jednym seminarium w semestrze,

b. w przypadku usprawiedliwionej nieobecności Student jest zobowiązany do odrobienia opuszczonego seminarium z inną grupą; w tym celu powinien:

- przedstawić w terminie 1 tygodnia od zaistnienia nieobecności stosowne usprawiedliwienie asystentowi prowadzącemu seminarium i uzgodnić termin odrobienia nieobecności,

- uzyskać pisemne potwierdzenie odrobienia seminarium,

  1. w przypadku nie odrobienia usprawiedliwionej nieobecności i/lub nie usprawiedliwienia nieobecności
    na seminarium Student nie uzyska zaliczenia na semestr.

       3.   Na każdym seminarium obowiązuje znajomość materiału z zakresu tematyki stanowiącej przedmiot zajęć zgodnie
z harmonogramem:

a.    znajomość materiału, na podstawie zaprezentowanych umiejętności praktycznych lub prezentacji wybranych zagadnień może być oceniana w trakcie zajęć,

b. ocena przeprowadzana jest przez Asystenta wg następującej skali ocen 2 do 5
(2 = niezaliczone, 3, 4, 5 = zaliczone),

c.     warunkiem uzyskania zaliczenia na semestr jest uzyskanie oceny pozytywnej z prezentacji umiejętności praktycznych,

d.       uzyskanie oceny negatywnej zwiazane jest z bezwzględną koniecznościa ponownego zaliczenia materiału z seminarium w formie uzgodnionej z Asystentem.

4.   Ubiór i wyposażenie do seminarim obowiązuje w takiej samej formie jak opisane w punkcie dotyczącym ćwiczeń.

Egzamin

  1. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie wszystkich kolokwiów z ćwiczeń, uzyskanie zaliczenia seminarium oraz obecność na wszystkich wykładach lub odpracowanie nieobecności w formie uzgodnionej z Wykładowcą.           
  2. Egzamin z Anatomii składa się z dwóch części:
    1. część praktyczna – obejmuje 50 punktów anatomicznych ocenianych w skali od 0 do 2 pkt:

- odpowiedź nieprawidłowa – 0 pkt

- odpowiedź prawidłowa bez podania strony – 1 pkt

- odpowiedź prawidłowa – 2 pkt

Warunkiem zaliczenia części praktycznej jest uzyskanie minimum 66% punktów – 66 punktów na 100 maksymalnie możliwych do zdobycia.

  1. część testowa – test wielokrotnego wyboru ze zmienną liczbą prawidłowych odpowiedzi obejmuje 100 pytań, każde z pytań ma 5 możliwych odpowiedzi; czas na rozwiązanie testu i przeniesienie prawidłowych odpowiedzi na kartę odpowiedzi wynosi 120 minut; sprawdzeniu podlega wyłącznie arkusz odpowiedzi.

Warunkiem zaliczenia części testowej jest udzielenie minimum 66% prawidłowych odpowiedzi – 330 punktów na 500 maksymalnie możliwych do zdobycia.

  1. Warunkiem zaliczenia egzaminu jest uzyskanie wyniku pozytywnego (minimum 66% odpowiedzi prawidłowych)
    z obu części egzaminu (praktycznej i testowej).
  2. Egzamin poprawkowy z Anatomii dotyczny jednynie tych części egzaminu, z których Student nie uzyskał minimalnego progu punktowego.
    1. część praktyczna – obejmuje 50 punktów anatomicznych ocenianych w skali
      od 0 do 2 pkt:

- odpowiedź nieprawidłowa – 0 pkt

- odpowiedź prawidłowa bez podania strony – 1 pkt

- odpowiedź prawidłowa – 2 pkt

Warunkiem zaliczenia części praktycznej jest uzyskanie minimum 66% punktów – 66 punktów na 100 maksymalnie możliwych do zdobycia.

  1. część testowa – test wielokrotnego wyboru ze zmienną liczbą prawidłowych odpowiedzi obejmuje 100 pytań, każde z pytań ma 5 możliwych odpowiedzi; czas na rozwiązanie testu i przeniesienie prawidłowych odpowiedzi na kartę odpowiedzi wynosi 120 minut; sprawdzeniu podlega wyłącznie arkusz odpowiedzi.

Warunkiem zaliczenia części testowej jest udzielenie minimum 66% prawidłowych odpowiedzi – 330 punktów
na 500 maksymalnie możliwych do zdobycia.

  1. Egzamin komisyjny z Anatomii obejmuje materiał z całego semestru i odbywa się w sposób ustalony przez Komisję Egzaminacyjną.
  2. Podczas egzaminu zabrania się posiadania i/lub korzystania z jakichkolwiek pomocy naukowych oraz środków łączności (TELEFON KOMÓRKOWY, SMARTFON) oraz wszelkiego rodzaju urządzeń elektronicznych wyposażonych w aparat fotograficzny i/lub kamerę. Utrawalanie treści testu w całości lub jego części poprzez przepisywanie i/lub fotografowanie podczas trwania testu jest surowo zabronione. Złamanie tego zakazu powoduje automatyczne otrzymanie oceny niedostatecznej i skierowanie sprawy do Komisji Dyscyplinarnej Uczelni.

 

Wszystkie inne kwestie nie ujęte w Regulaminie rozstrzygane będą przez Kierownika Katedry.

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2018                                                                                                                       Kierownik Katedry Patofizjologii

dr hab. n. med. Joanna Wojtkiewicz, prof. UWM

 

 

 

Przepisy BHP

obwiązujące w Katedrze Patofizjologii Wydziału Lekarskiego Collegium Medicum Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie dla Studentów Kierunku Pielęgniarstwo

  1. Wstęp do sal dydaktycznych mają tylko Studenci UWM ubrani w stroje ochronne: biały, czysty i uprasowany fartuch, włosy związane; zmienione obuwie (obowiązuje obuwie z zakrytymi palcami i białą podeszwą). Strój ochronny należy zakładać i zdejmować poza salą dydaktyczną.
  2. Zabrania się Studentom przebywania na terenie pomieszczeń dydaktycznych poza wyznaczonymi godzinami zajęć
    i konsultacji.
  3. Wprowadzanie osób postronnych do sal dydaktycznych jest bezwzględnie zabronione.
  4. W salach dydaktycznych zabrania się wykonywania zdjęć i/lub nagrywania filmów przy użyciu aparatów fotograficznych, telefonów komórkowych, smartfonów, tabletów i jakiegokolwiek innego sprzętu elektronicznego wyposażonego w aparat fotograficzny i/lub kamerę.
  5. We wszystkich pomieszczeniach Katedry Patofizjologii obowiązuje bezwzględne przestrzeganie czystości oraz zasad BHP.
  6. Przed wejściem na salę ćwiczeń ubrania wierzchnie, torby, teczki i plecaki należy pozostawić w szatni.
  7. Na ćwiczenia należy przynieść książki, atlasy anatomiczne i zestaw do wykonywania notatek lub rysunków.
  8. Obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia produktów spożywczych, napojów i gum do żucia do pomieszczeń dydaktycznych, co równoznaczne jest z zakazem spożywania pokarmów, picia jakichkolwiek napojów i żucia gumy w pomieszczeniach dydaktycznych.
  9. Zabrania się Studentom opuszczania sali dydaktycznej podczas zajęć bez powiadomienia Asystenta prowadzącego ćwiczenia i uzyskania jego zgody.
  10. Student ma obowiązek niezwłocznie powiadomić prowadzącego o wszystkich zdarzeniach losowych zaistniałych podczas zajęć.
  11. Na terenie Katedry Patofizjologii i całego gmachu Centrum Medycyny Eksperymentalnej oraz na terenie Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu.